Kansikuvassa Alisa Sieppi.

Ammattina

Instagram-manageri

Näin sometähtien kaupalliset postaukset syntyvät

Alisa Siepin työpäivä alkaa St. George -hotellissa Helsingissä. 

Ohjelmassa tänään: Instagram-mainosten kuvauksia malli Rosanna Kuljulle. 

Sieppi on Rosanna Kuljun sosiaalisen median manageri. 

Läppärin ruudulla Sara Sieppi.

Hän huolehtii myös siskonsa

Sara Siepin kaupallisista yhteistöistä Instagramissa.

Sara Sieppi on yksi Suomen tunnetuimmista somekasvoista. Hän mainostaa muun muassa vaatteita ja kosmetiikkaa. 

Sara Siepin Instagram-kuva.

Hänen kaltaiselleen vaikuttajalle on niin paljon kysyntää, ettei hän ehdi itse hoitaa neuvotteluja yritysten kanssa.

Yhden Instagram-yhteistyön hinta on helposti tuhansia euroja. Siihen kuuluu 4–6 stooriklippiä ja yksi kuva. Kalleimpia ovat Reels ja IGTV.

Rosanna Kuljun Instagram-kuva.
Alisa katsoo kameraan.

Jos on 10 klippiä, harva jaksaa katsoa niitä. Enemmän tykätään postauksista, joissa ei lue kaupallinen yhteistyö.

Somevaikuttajat ottavat itse usein yhteyttä yrityksiin, joiden tuotteita he käyttävät.

Korkokengät matkalaukussa.

Heille myös satelee hotellimajoituksia, kauneushoitoja ja muita palveluita ilmaiseksi näkyvyyttä vastaan.

Rosanna Kulju poseeraa.

Suomalaiset vaikuttajat ottavat mallia ruotsalaisista influenssereista. 

Iso osa Sara Siepin yhteistyöpyynnöistä tulee ulkomailta, etenkin Ruotsista.

Ulkomaiset yritykset haluavat yhä useammin ekslusiivisuutta eli somekasvon käyttöä yksinoikeudella.

Alisa Sieppi hoitaa myös Sabina Särkän hinnoittelun, aikataulut ja sähköpostit.

Sabina Särkän Instagram-kuva.

Alisa Sieppiä harmittaa, että Instagram-ammattilaisten työmäärää ei ymmärretä.

Alisa tutkii kännykkää.

Toteutus: Sara Rigatelli

Kuvaus: Janne Lindroos

Julkaistu: 22.5.2021

Rosanna Kuljun siluetti.

Alisa_Sieppi_rigatsa

yle.fi

Jaa sisältö / Dela innehåll

  • Kopioi linkki / Kopiera länk
  • Email
  • Kopioi linkki / Kopiera länk
  • Email